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  • "FROM THE PERSPECTIVE OF THE DUST"

    In Slaughterhouse-Five, every time a person died more or less in a bloody way, Kurt Vonnegut/ Billy Pilgrim used to say: "that's life".
    A mantra about the Bombing of Dresden: "that's life".

    About twenty years ago, as a consequence of unfortunate events and later untill this time, at every unpleasant times that recalled bitterness, baseness, meanness, insignificance, embarrassment, anguish, anger and pain, I created a maxim able to overcome many events:
    "from the perspective of the dust."

    The perspective of the dust is a reference to things' refinement, a hymn to the limitation and the duration. Then everything comes to an end. Kronos is not the god of time, but of measure. Sometimes his son Zeus was compared (personified) by Ancient Latins to Terminus, he who delineates the boundaries, the contracts.

    Between 1984 and 1994 Giovanni Semerano asserted that the origins of European culture were not in a Indo-European matrix, but Semitic; later, about the term Apeiron used by Anaximander, he criticized the origin and the concept of Apeiron as "without limit or infinite ", finding a more adequate meaning to the Akkadian and Semitic similarities: Eperu, Apar: "the dust ".
    Semerano revolutionized the notion of the infinite, as a "succession of finite things".

    God to Adam: "You shall return to the ground, because from it you were taken. For you were dust and to dust you shall return"
    Things are shaken with whirls of wind/breath (Ruah-Spirit), dust mounts the cirrus and the clouds, which then fall as sand rain.

    Memento Mori and Vanitas.

    In Melancholia by Trier the world ends: the world is finite. And it is the "Mondo" (clear-sanctified) what is finite.

    From the perspective of the dust you get the peace of the gaze, and gaze goes along a street, which is not necessarily virtuous, but that is not only true, but "real".




    "DALLA PROSPETTIVA DELLA POLVERE"

    In Mattatoio N.5, ogni volta che una persona moriva in modo più o meno cruento, Kurt Vonnegut/Billy Pilgrim diceva: "così va la vita"
    Un mantra sul bombardamento di Dresda: "così va la vita"

    Circa vent'anni fa, a seguito di eventi sfortunati e poi a seguire fino ad oggi, davanti ogni momento spiacevole, che richiamasse acredine, miseria, piccolezza, insignificanza, imbarazzo, angoscia, rabbia e dolore, creai una sentenza capace di sconfiggere molti accadimenti:
    "dalla prospettiva della polvere".

    La prospettiva della polvere è un richiamo alla finitezza delle cose, un canto al limite e alla durata. Tutto poi finisce. Kronos non è dio del tempo, ma della misura. Il figlio Zeus a volte veniva accostato (impersonificato) dai latini a Terminus, colui che traccia confini e contratti.

    Fra il 1984 e il 1994 Giovanni Semerano affermò che le origini della cultura europea non fossero di matrice indoeuropea, ma semitica; più avanti, a proposito del termine Apeiron utilizzato da Anassimandro, criticò l'origine e il concetto di Apeiron come "senza limite o infinito", trovando un significato più adeguato con le somiglianze accadiche e semitiche: Eperu, Apar: "la polvere".
    Semerano rivoluziona il concetto di infinito, in quanto "successione delle cose finite"

    Dio ad Adamo: "Tornerai al suolo, perché da esso sei stato tratto. Poiché polvere eri e polvere ritornerai"
    Le cose sono scosse in turbinelli di vento/soffio (Ruah-Spirito), la polvere monta cirri e nubi, che poi ricadono come pioggia di sabbia.

    Memento Mori e Vanitas

    In Melancholia di Trier il mondo finisce: il mondo è finito. Ed è "Mondo" (pulito-santificato) ciò che è finito.

    Dalla prospettiva della polvere si ottiene la quiete dello sguardo, e lo sguardo percorre una via, che non è necessariamente virtuosa, non è solo vera, ma "reale"





    Text, music and drawings by Andrea Kantos
    Trad. Alessandra Russo and Georges Salameh
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